Klatremus

På Klatremus har vi 20 barn i alderen 2-3 år.

På Klatremus har vi fokus på Trygghet, språk og lek.

Gjennom å arbeide i små grupper kan vi skape trygghet, gå i dybden i ulike temaer og vi kan tilrette etter barnets alder og ferdigheter.

Vi jobber hver dag med å øke barnets selvfølelse og barnets sosiale kompetanse. Det å vise hverandre omsorg, snakke til hverandre med respekt og behandle hverandre som vi selv ønsker at andre skal behandle oss. Vi jobber for å gi de trygghet til å møte livets små og store utfordringer.

Vi er glad i å være ute og vi bruker nærmiljøet flittig. Hestesenteret og Drømmehagen er steder vi gjerne besøker på turene våre.

Det året barna fyller 3 blir de en del av Skogbarna. Dette er ett samarbeid mellom to avdelinger, Brumlemann og Klatremus. Alle barna som fyller 3 inneværende år har 2-3 dager i uken hvor de er på tur eller har lek i grupper. På turdagene går turen gjerne til vårt faste tursted Drømmehagen. Drømmehagen er en idyllisk liten plass i nærhet til barnehagen og akkurat passe langt nok unna til å få følelsen av å være i skogen. Her det mange lekemuligheter og det er ett perfekt sted å ha som base for lengre turer.