Kosthold

Kosthold er viktig for god vekst, utvikling og trivsel. I barnehagen ønsker vi barna skal oppleve matglede og en følelse av fellesskap rundt måltidsituasjoner. Barnehagen har en egen kjøkkenassistent som står for varmmat tre dager i uken. Barna skal tilbys næringsrik mat og drikke som holder de mette frem til neste måltid.

Barnehagen har tre måltider i løpet av en dag.

Frokost: barna har med egen matpakke, vi står for melk.

Lunsj: varmmat serveres tre dager i uken. Resterende dager i uken serveres brødmat med forskjellig type pålegg. Vi lager også ulik varmmat på tur.

Ettermiddagsmat: barna har med egen matpakke, youghurt e.l., vi serverer frukt.

Barnehagens kjøkkenassistent tilbreder hjemmelaget varmmat til barna tre dager i uken, tirsdag - onsdag - torsdag. Det er en variasjon i fisk, kjøtt og vegetar i tråd med gjeldende retningslinjer fra Helsedirektoratet for mat og måltider i barnehage.

Bursdagsfeiring i barnehagen:

Her i Melgård står barna i fokus, også på bursdagen sin. Vi har derfor feiring uten fokus på mat. Vi har aldrestilpasset samling og barna rusler hjem med krone og ballong etter endt dag.